Sider

fredag 27. november 2009

Gingerbread house ambitions...



Ny høytid = nye utfordringer. Nå er det pepperkaker som står for tur. Ettersom vi av ukjente årsaker hoppet over de største delene av julebaksten i fjor, har vi desto mer å ta igjen i år. Har lovet jentene av vi skal bygge hus. Har ikke tenkt å kjøpe ferdig sett som kun skal bygges sammen, nei, nei ambisjonene er selvsagt høyere enn dette. Etter et lite google-søk må jeg konkludere med at det kan ende opp som et litt i overkant stort prosjekt.. Spennende å se om det lar seg gjøre med den ferdiglagde kjøpedeigen fra Ikea.. Når det gjelder den faktiske bakingen, er ikke ambisjonene like høye.. Ser for meg at dette ikke er et prosjekt som i vant gang kan gjøres på frihånd, så det spørs om jeg ikke denne gangen må lage meg en mal. Gikk i klasse med hun som lagde en egen limpistol for knekk. Noen som vet om denne fortsatt er i salg? Får vel også her gjøre et google-søk, min favoritthobby i sykdomstider. Må man kunne spise huset etter jul, eller kan jeg krype til korset og bruke vanlig limpistol? Forslag for hvordan man setter sammen huset ut gris mottas med takk!





Her er noen av de husene jeg ønsker å lage, så får vi se hva jentene og jeg får til..


Ha en strålende kveld videre!
Frk Ligaard

1 kommentar:

  1. Vanlig limpistol fungerer dårlig. Jeg snakker av erfaring. Bruk knekk.

    SvarSlett