Sider

torsdag 19. november 2009

Inspirasjon til jul...


Da jeg muligens er litt over gjennomsnittet sær, har jeg alltid et helt klart bilde over hvordan jeg ønsker at min julepynt skal være. Jeg ønsker å ta frem den samme julepynten år etter år, og kun supplere med noen nye ting. I tillegg synes jeg det er trist at skolene ikke alltid tar faget tidligere kalt forming (nå sikker kalt kunst og håndtverk, klipp og lim, kreativitet på strengt budsjett e.l.) på alvor. Der skal lærerne bestemme hva som skal lages uten at det er stor valgfrihet. Jeg husker selv hvordan det var når vi ble satt til å lage lenker av glanspapir i dårlig kvalitet. Det ble sørgelig nok til at vi konkurrerte om hvem som som laget den lengste lenken, ikke den peneste. For å forhindre at barna kun lager julepynt det ikke er eh.. ønskelig å ha på treet, samt pynt som varer i ca ett kvarter, arrangerer jeg hvert å juleverksted. Der lager vi fin pynt som barna er stolte over, og som varer hele livet ut.. I stedet for papirkurver som krøller, revner og ellers er vanskelig å flette, har vi laget kurver i filt som vi har flettet og stivet med strykespray, og tovet røde hjerter. Skal ta bilde av disse tingene så snart jeg finner julepynten under uendelig mange andre kasser i kjelleren.
Jeg er en stor fan av den nostalgiske julen i rødt, hvitt og gull. Har funnet ut at riktig butikk for meg da er Hemtex. I tillegg klarer Hemtex å ta lekre bilder..

Ha en strålende dag videre!

Frk Ligaard

3 kommentarer:

  1. Hei!

    Hyggelig blogg du har. :)

    Velkommen inn til oss også... Det er mulig jeg skriver om middag og om ting jeg hentet på posten, og samme vinkel på et bilde KAN dukke opp, men jeg har også skrevet om feilene og ting jeg ikke er fornøyd med... Mene jeg å ha fortrengt. ;P

    Ha en god kveld, min er i sofan med kvalitetsdritt på tv mens mannen isolerer toppetasjen. God fordeling!

    Vibeke ... :)

    PS: Jeg var ikke god på mat før heller og nå BAKER jeg med gjær!!! Jeg er like sjokkert som mormor. *ler*

    SvarSlett
  2. Du har virkelig en "god penn". Du skriver veldig fengende og har en god dose selvironi - det liker jeg! Kjempeflott blogg! Klemmer fra Tonje

    SvarSlett
  3. Hei
    Kom over bloggen din via NIB og her kommer jeg garantert tilbake for å se mer av dine tidligere innlegg... Nydelige bilder du viser. Ønsker deg en fortsatt fin kveld. Klem fra Mette

    SvarSlett