Sider

onsdag 9. desember 2009

Juleboken over alle julebøker




Den eneste skjønnlitterære boken jeg alltid leser før jul er Barbara Robinson sin bok "Alle tiders julespill". Dette er boken jeg fikk presentert i femteklasse på barneskolen og som siden har fulgt meg. Den handler om en litt spesiell oppsetning av et eller så vanlig julespill i en kirke, og resultatet er alt ennet enn kjedelig. Om du har barn eller rett og slett er ung til sinns, er dette den perfekte boken. Originaltittelen er "The best christmas pageant ever", men den ble i 1987 oversatt til norsk av Ebba Haslund og gitt ut i Bokklubbenes barn. Boken kan være vanskelig å oppdrive. Selv fant jeg den i en bruktbutikk da jeg gikk i niendeklasse. Etter dette har hele min familie lett etter boken. For 4 år siden var jeg så heldig å snuble over 5 utgaver hos Barneantikvariatet på Røa i Oslo. Eller det vil si, jeg snublet nok ikke. Fant bøkene etter å ha ringt alle bruktbokhandlere og antikvariater i mils omkrets.. Finner du den, så kjøp den!

Ha en strålende 9. desember!


Frk Ligaard

2 kommentarer:

  1. Hei Kari
    Takk for hyggelig kommentar fra deg...morsomt med gamle barnebøker...denne skal jeg se etter.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  2. Utrolig søt julebok, og kjempefine bilder! Jeg synets det er så mange fine julebøker - og det er veldig koselig å ha dem fremme - både til bruk og til pynt :)

    Beklager sent svar - men fuglemateren er kjøpt på KID! :)

    Klem fra Ida

    SvarSlett