Sider

torsdag 15. april 2010

Soverommet vårt

Her er pidestallen som jeg malte for noen dager siden.

Jeg er fornøyd med vårt soverom, både størrelsen, og innredningen. Min kjære også, med unntak av enkelte ting. Jeg har nemlig igjennom flere år byttet ut elementer. Da jeg ble sammen med han, hadde han en stor svart smijernsseng. Det høres veldig flott ut, men det var ikke en gammel og pittoresk seng fra et marked i Frankrike, den kom fra Ikea. Ikke passet den spesielt godt inn hos oss heller. Vi kranglet lenge og vel ettersom han ikke mente vi burde bytte.
Jeg benyttet sjansen en dag han dro på jakttur. Jeg fjernet sengerammen, satte på ben på sengen og laget meg en sengegavl av en MDF-plate trukket med skumgummi og stoff. Det gikk helt greit da han kom igjen fra jaktturen. Dette fordi han rett og slett ikke la merke til forandringen. Tre uker tok det før han plutselig så at sengen var litt annerledes. Han satt og tok på seg sokkene da han plutselig sa: ”Hva har skjedd med sengen min?” Jeg kom med argumentet med at om han ikke hadde sett dette på tre uker, så var det vel ikke noe som var viktig for han.

Senere byttet jeg bredden..  Før hadde vi en seng på 180 cm i bredden. Nå har vi en seng på 160 cm. Dette har vi ene og alene fordi jeg fikk drømmegavlen min fra jentene i HouseCallDesign. Dette var den perfekte gavlen med perfekt avstand mellom sprossene. Da jeg fikk denne tvilte jeg ikke, vi måtte gå ned i størrelsen. Det tok litt tid å venne seg til å disponere 20 cm mindre, men pytt, pytt.

Min kjære fikk mange kjærestepoeng da han kjøpte dette sengesettet til oss!


Er blitt litt borskjemt med stor garderobe.

Med mye skapplass.


Ha en strålende ettermiddag!

Frk Ligaard

2 kommentarer:

  1. Kjøpte han nytt sengetøy til dere ?? For en snill kjæreste du har !

    SvarSlett
  2. En mann som kjøper sengetøy?

    SvarSlett