Sider

mandag 11. oktober 2010

En minibreak på slott er ikke feil..

Inngangspartiet på Bjertorp slott.

 Dette er den utrolige vakre frokostsalen. Legg merke til taket..

Slottet er omkranset av en fantastisk hage. Dette må være det perfekte stedet for et bryllup.

Vi har tilbrakt helgen på fantastiske Bjertorp Slott i Sverige. La meg bare få presisere at det slettest ikke var feil! Alt med prakt fra fordumstid er jo riktig i mine øyne, og her snakker vi altså om et aldri så lite slott med et fantastisk kjøkken. Slottet bygget i jugendstil, har flotte nyoppussede rom uten at dette trekker ned. Ofte er det jo slik at magien forsvinner når man setter inn flatskjerm og andre moderne fasiliteter. Her er det fortsatt magi når man legger merke til at til og med stikkkontakter og lysbrytere er i riktig stil. Alt er rett og slett gjennomført. Alle rommene har navn og historier og vi fikk bo på Tsarfamiliens rom. Det hadde som navnet tilsier, en rekke russiske kuriositeter og vegger dekket med bilder av Tsarfamilien. Badet var ikke stort, men lekkert med fasettfliser i to farger. Jeg kommer tilbake med mine egne bilder når jeg får pakket ut kortleseren.

Tsarfamiliens rom.

Må bare takke Berit og Bror for at vi fikk bli med å feire deres 5-års bryllupsdag!

Ha en strålende dag!


Frk Ligaard

2 kommentarer:

  1. For en opplevelse!!♥ Så nydelig!♥ Må være fantastisk å bo en weekend her!!♥ Sverige er heldige som har alle sine praktfulle slott ;)) Skulle ønske det fantes fler i lillemor Norge også♥ Men tiden var jo ikke like stor i "gjeste"landet Norge på den tiden. Slottet i Oslo ble vel brukt som "sommerpalass" av Kung Karl, om jeg ikke tar helt feil ;) ....
    Nyt av deilige høstdager!♥
    Klem fra meg, Anki

    SvarSlett