Sider

fredag 18. februar 2011

Alltid beredt..


Speidere vær beredt - Alltid beredt! Slik lød slagordet da jeg gikk i speideren som yngre. Vi tok det hele med største seriøsitet der vi stod med permanent i håret, briller på nesen og så mye regulering og strikker i munnen at det var vanskelig å snakke. Åh.., en uslåelig kombinasjon. Kanskje ingen kjekkasmagnet, men heller en pliktoppfyllende pike med sterke nerdetendenser. Da jeg var blitt gammel nok til å bli med på årets høydepunkt, landsleiren, ja da var hele lokalavdelingen lagt ned.. Det ble ingen leir på Frk Ligaard. Er nok fortsatt litt bitter over å ikke å ha fått oppleve det nirvana som leiren visstnok er. Jeg fikk aldri praktisert mine knutekunnskaper ved å lage oppvaskstativ av pinner og tau. Jeg fikk aldri badet i gjørme og gått på haik. Dog besitter jeg noen av egenskapene en speider skal kunne..


I disse VM tider er det nok mange som kommer til å ta seg en tur opp til Holmenkollen for å se på renn og hopping. Om dere plutselig skulle bli grepet av panikk når dere ikke kan finne de hersens sitteunderlagene, fortvil ikke. Jeg deler villig ut gammel speiderkunnskap. Med aftensposten og litt fletteferdigheter kan dere lage dette velfungerende underlaget.



Ha en strålende dag!

Frk Ligaard

1 kommentar:

  1. Så utrolig kult!!!! Men hvordan? Den var virkelig smart!! =) Gleder meg også til å se puffen du skal pusse opp. Har faktisk 2 slike selv, men eier dessverre ikke kreativ sans, så liker å se hva andre gjør... ;) Utrolig mange flotte ideer du har på bloggen din!!

    SvarSlett