Sider

torsdag 10. februar 2011

Noen ganger skulle jeg ønske..


 Da jeg var på den nylig avholdte interiørmessen, gikk jeg rundt og tenkte at det noen ganger ville være deilig om jeg bare fikk meg til å like den retro stilen. Å elske å omgi seg med friske farger og eklektiske mønstre. Å elske ugler og reinsdyr og alt annet som kommer i print. Så deilig å kunne ha alle verdens farger på kopper og kar, puter og møbler.  



Men slik er jeg altså ikke. Ikke liker jeg ugler, og ikke liker jeg å omgi meg med alle regnbuens farger. Jeg liker det harmoniske og klassiske. Jeg liker det rett og slett slik...

Foto: Slettvoll


Men tenk hvor kjeldelig det ville vært om alle likte de samme tingene. Om alle hadde de samme referansepunktene her i livet, og om alle hadde de samme interessene..
 Det er vel slik man ofte tenker nettopp når det kommer til ens egen person også. Hvor mange ganger tenker man vel ikke at det ville vært deilig å være litt annerledes enn enn slik man er. Tenk om jeg hadde elsket realfagene slik jeg elsket de kreative fagene. Når man tenker på jobb, ville jeg jo da vært garantert jobb og en god lønn resten av livet. Tenk om jeg bare var litt høyere, litt mer munter, eller bare litt mer tålmodig. Tror jeg generelt ville kommet litt lengre med litt mer tålmodighet.. Må vel rett og slett lære meg å leve med min kreativitet, og å godta at jeg ikke blir høyere enn 1,70. Det jeg dog jobbe med, er min tålmodighet. I tillegg kan jeg ved å bruke min kreativitet avle mer positivitet...


Ha en strålende dag!

Frk Ligaard

3 kommentarer:

  1. Ja tenk om........

    Trur det er godt at vi er så forskjellige
    på kva vi liker, tenk kor kjedeleg verden
    hadde vært om vi berre likte ein stil. :)

    Eg har meir farger på mine ting enn du har, men eg heller likar ikkje ugler, hjort og andre dyr som skal pynte opp. Ikkje vil eg ha
    alt dette fargerike eg heller, eg vil ha få men gode fargar.
    Men eg likar mykje anna som går ann å få kjøpt.

    Nei kos deg med din harmoniske og klassiske stil du. Så lenge du trivest med det så er det vel det som er det rette for deg.

    Ha ein strålande fin dag. :)

    SvarSlett
  2. Jeg er så enig, så enig. Måtte tilføye noen setninger om det. Det er deilig at alle er forskjellige. Jeg kan la meg inspirere av fargerike hjem, men for meg blir det rett og slett feil å ha det slikt hjemme.

    SvarSlett
  3. Heisan, kom over den fine bloggen din og måtte smile over det første innlegget jeg leser hos deg. Det er som jeg selv skulle ha skrevet det.
    Jeg har jobbet med mye farver og design i så mange år at jeg synes det er deilig å ha en rolig farveskala rundt meg hjemme. Noen farver blir det, men de er i fåtall.

    Det er mange blogger jeg besøker fast og de er alle forskjellige i farver og uttrykk. Det er spennende og inspirerende å se hvor ulike vi alle er, mens vi samtidig likevel tilhører en stil eller trend. :)

    Liker bloggen din veldig godt så jeg legger meg til som følger. Kommer gjerne på besøk igjen snart. :)

    Ha en fin ukestart i morgen!

    Hilsen,
    Anette Willemine

    SvarSlett