Sider

fredag 29. april 2011

DIY Bordben


Kjøkkenbordet vi hadde i huset passet supert med den litt landlige stilen vi hadde der. Her i leiligheten ble det rett og slett litt for "hyttete". Derfor ble jeg helt ekstatisk da min stefar bestemte seg for å kjøpe en kapp og gjæresag. Drit i hunder, dette er verdens beste venn!!!! Min kjære, som ikke ser hvorfor ting må modifiseres hele tiden, hadde sin tvil. Han mente vi bare kunne male bena.. Da han ikke direkte vil innrømme det, tror jeg allikevel han nå er fornøyd.


Det jeg gjorde var å demonterte eksisterende bordbein og tegne av disse på et ark. Det var jo tross alt bare de snirklete linjene jeg ikke likte, ikke størrelsen. Plank ble kjøpt inn på Byggmakker der jeg også kappet de grovt til slik at de fikk plass i bilen.. Så vare det bare å tegne opp størrelsen, markere hvor kryss og hull skulle være, for så å kappe i vei. Etter det ble det litt hugging med stemjern og gummiklubbe (dette finnes veldig billig på Europris, så her behøver du ikke bruke mye penger), og litt bruk av drill og en litt grov trefil. Pa-ra-pa-pa-PAM! Nye ben i en fei!

Se hvilken forskjell det ble!

Ha en strålende helg alle sammen!


 Frk Ligaard

1 kommentar: