Sider

onsdag 16. mai 2012

17. mai er vi så glad i..

Foto: Pintrest

Foto: Pintrest


Foto: Pintrest
Foto: Pintrest

Jeg er av de som gleder meg til 17. mai, og hvert år blir jeg like rørt når jeg hører "Ja, vi elsker". Må alltid få med meg barnetoget som går fordi Skaugum, men ellers handler det om å være sammen med mennesker vi er glade i. Selvsagt skal bunaden på om jeg bare kan huske hvor den hersens skjorten ligger.

Jeg har oppdaget Pintrest, og flaks for oss så har D.I.Y.-folket ak. amerikanerne samme farger i sitt flagg som det norske, noe som gjør at vi kan rappe ca en million ideer til borddekking mat og pynt. Vi skal ikke ha gjester, men det er kjekt med litt inspirasjon for å komme i riktig stemning. 

Foto: Pintrest
Foto: Hviit

Vi skal på hyggelig frokost til "bonus-svigers" (..jada har fortsatt en svært komplisert familie...), før vi beveger oss ut for å se barnetoget. Med to bonus på hver sine skoler kom det ikke som en bombe at spredningen var stor på rekkefølgen i toget. Mens yngste gull går som nr 19, må vi vente helt til skole nr 106 for å se eldste gull. Tipper at ventingen går med til et glass eller to.

Foto: Holmegaard
Når jeg nevner glass, så må jeg også vise dere det som må være verdens vakreste champagneglass. Strengt tatt, så er hele serien like fantastisk, men det er få champagneglass som er flottere og mer langstrakte enn disse fra Holmegaard. De er fra serien Cabernet og koster 199,- per stk. De er designet av dyktige Peter Svarrer. 

Ha en strålende ettermiddag og en super 17. mai i morgen!

Frk Ligaard

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar