Sider

mandag 26. oktober 2009

Dagens/kveldens D.I.Y.

Det er pokker så irriterende at det er mørkt når jeg reiser til jobb, og mørkt når jeg kommer tilbake. Det er kav umulig å ta fine bilder. Med blits blir de flate, og uten blir de blury. Kom gjerne med tips om hvordan å få fine bilder med realistiske farger.
I dag har vi vært en aldri så liten tur på Ikea. Der kjøpte jeg stoff slik at jeg fikk sydd noen "gardiner" til bokhyllene mine. Synes skapene ble bedre enn hva de var, men de er fortsatt litt flate. Tenke å kjøpe noe "frostet" folie, klippe ut monogram eller noen franske liljer og klistre på. Tror det kan hjelpe. Min kjære som tror at han må mene noe om alt, er naturligvis noe uenig. Jeg regner med at dette er på prinsipielt grunnlag.
Ikke en helg uten litt jul. På lørdag tok jeg en liten tur innom Europris for å kjøpe litt spraymaling. Der fant jeg disse nostalgiske boksene. Vanligvis er det disse kremhvite boksene som står på benken, men til jul skal de få litt fri.

Det ble naturligvis også litt innpakningspapir. Nok en gang var min kjære uenig. Jeg elsker å pakke inn gaver, og sparer dette til sist. Jeg liker å velge et tema for innpakningen slik at gavene passer sammen der de står før de blir kjørt ut. Min kjære mener at man må ha mange typer papir (helst slike stygge med alt for mange nisser og engler om jeg har forstått han rett). Gavene kan ikke pakkes inn likt da mottager ikke skal skjønne hvem avsender er. Jeg derimot ønsker at mine gaver skal ha penest mulig innpakkning. De skal skille seg ut på en positiv måte og mottager skal kunne kjenne de igjen. Likeså er det at når vi tett opp mot jul, gjerne på lillejulaften, reiser rundt med gavene, ligger de ikke i plastposer. De ligger sortert i pene papirposer også de med etiketter. Det er slik jeg ønsker det skal være. Kall meg syk, men hele høsten samler jeg på esker og bokser slik at gavene som skal pakkes inn er firkantede. Firkantede gaver er lettere å pakke inn, og blir gjerne penere.

Ha en ellers strålende helg!

Frk Ligaard

1 kommentar:

  1. Hei Frk. jeg er så enig med deg. En pen pakke er en fryd å gi bort, en glede å pakke inn og en pryd der de ligger for å bli levert. Ikke hør på din kjære, menn er ofte litt for praktiske av seg ;-)

    Jeg har holdt på med lakkstempler, hyssing, gråpapir, hvit papir med fjør, broderte til og fra kort etc. i mange år. Alle vet hvilke pakker under treet som er fra meg. Jeg må bare huske å skrive på hvem den er til.

    Jeg gleder meg til å se bilder av resultatet.

    Liv Norun

    SvarSlett