Sider

torsdag 22. oktober 2009

I år skal alt bli bedre..

Jeg er en av de som har store ambisjoner om å kun kose meg i desember. Hvert år sier jeg til meg selv at jeg må starte tidlig med julegaver. Like sikkert er det at jeg hvert eneste år kjøper siste julegave 23. desember, eller at jeg utvikler senebetennelse der jeg sitter og broderer til langt ut på julaften. Jeg er tilhenger av å lage gaver selv, noe som resulterer mye stress. Jeg vet at jeg jobber best under stress, men jeg kan ikke fordra det. Kanskje ambisjonene var litt høye da jeg bestemte meg for å håndbrodere monogram på 12 servietter til min søster. Det hadde kanskje gått litt bedre om jeg ikke hadde startet i desember. Jeg klarte å gjøre det samme året etter, men mamma måtte ta til takke med 10. Jeg husker det året nissene i blåfjell fikk sitt gjennombrudd, og min lillesøster var i riktig aldersgruppe. Selvsagt skulle jeg strikke langnisselue til henne. Ferdig strikket målte denne over to meter når den skulle toves i vaskemaskinen. Luen ble fin den, men det hadde vært litt bedre om den hadde rukket å tørke før hun pakket den ut....



Bildene er fra Ellos og Jotex sine julekolleksjoner.

I dag leser jeg 22. oktober og jeg er utrolig nok ferdig med innkjøpene til jentenes julekalender. To turer til Søstrene Greenes, en tur til Nille, og en titt i gavelageret var det som skulle til. Jeg venter med å pakke de inn, da dette er det artigste jeg vet om. Jeg har også kjøpt inn billig silkebånd til innpakking av andre ting. Bildene kan jeg ikke legge ut her da jentene er klar over min blogg, men jeg lover å ta bilde av den ferdige kalenderen.
Hva gaver angår har jeg også i år tenkt å lage noen selv. Emnene er innkjøpt, så jeg får satse på en start i helgen.

















1 kommentar:

  1. Din lillesøster ler bra nå. Du treffer virkelig blink.

    SvarSlett