Sider

onsdag 11. november 2009

Hadeland Glassverk er mer enn bare glass..


Nøstetangen er vakkert!



Mitt besøk på Hadeland Glassverk var helt strålende. Det var mitt første besøk, og garantert ikke mitt siste. Jeg fikk en egen guidet tur av deres markedskoorinator Linda Brua. Gjett om jeg ble overrasket, jeg som trodde at det her kun var glass å finne. De har eget bakeri med surdeigsbakst, nøttebrenneri, honninghus, julehus, interiørhus og diverse utsalgshus for porselen og glassvarer. Er du på jakt etter et servise fra Porsgrund Porselen, eller naturligvis glassvarer fra Hadeland Glassverk, er dette riktig sted å dra. Ikke bare får du kjøpt varer til 20 % rabatt. Her får du også kjøpt b-varer til en svært rimelig pris. Må innrømme at det ble et par små ting på meg. Det ble en sukkerskål og en fløtemugge fra Porsgrund.

Jeg fikk også bli med inn i "glasshytta" som det heter. Der stod glassblåserne på rekke og rad og lagde kunstglass. De håndterte glasset som om det skulle være den mest naturlige ting i verden. Må si at man får et litt annet bilde på prisene når man ser håndtverket som ligger bak.





Jeg er spesielt begeistret for serien Nøstetangen. Dette er kunstverk i glass! Dog må jeg se langt etter tingene da de nok ligger litt over min prisklasse..




Fra en av de sjarmerende butikkene med interiør.






Ble spesielt begeistret for disse stjernene...

Ha en strålende ettermiddag videre!

Frk Ligaard

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar