Sider

mandag 1. mars 2010

Har du en maskin fra Nespresso?


Har du en kaffemaskin fra Nespresso som bruker kapsler? Da er jeg interessert i å høre fra deg. Både positive og negative erfaringer. Legg inn en kommentar til dette innlegget, så får du en påskjønnelse som takk for hjelpen.

Vakre, vakre Citiz fra Nespresso..

Hadeland Glassverk har kommet med disse litt retro kaffeglassene.
De heter Finca og kommer i tre størrelser og fåes kjøpt hos
Christiania GlasMagasin.

Ha en strålende ettermiddag videre!


Frk Ligaard

11 kommentarer:

  1. Anette Christiansen1. mars 2010 kl. 17:08

    Hei Kari! Jeg har hatt min Nespressomaskin i 4-5 år, og har ingen negative erfaringer. Da den stoppet å fungere som den skulle så fikk jeg kjempe bra service, og ny maskin. Eneste negative jeg kommer på er at du blir kresen på kaffen du drikker:-)

    Anbefales!:)

    SvarSlett
  2. Hei!

    Jeg har Essenza-maskinen i svart fra Nespresso. Kjøpte den før jul, og er godt fornøyd med den:) Kaffen i kapslene er nydelig fersk; og jeg bruker friskt kaldt vann til hver kopp. Syns rengjøringen av delene er veldig grei; og kaffeopplevelsen herlig:) Syns kaffen fra maskinen blir "noe ekstra" i løpet av dagen min, og noe jeg gleder meg over:)

    Det eneste jeg kan nevne med "forbedringspotensial"- er at jeg ikke kjenner nevneverdig stor forskjell på de ulike smakene på kapslene...(Valgte kapsler med styrke 4,6,8 0g 10 på den første sendingen fra Nespresso)selvom styrken selvfølgelig er godt merkbar:)

    Mvh Elisabeth

    SvarSlett
  3. Jeg har en citiz med melkeskummer. Sort - lekker - liten - praktisk - men ikke den beste kaffen. Måtte akkurat innrømme at jeg savner presskanna mi...Kjekt med koffeinfrie varianter for "kaffelatte barna". Melkeskummeren er super! Veldig enkel for barna å bruke når de varmer melk til sjokolademelk. Gleder meg til å lage kvikk iskaffe etterhvert som våren frister meg ut på terassen!

    SvarSlett
  4. Har ingen erfaringer med dette.. men vil bare si at stjernekunsten din var kjempefin! :)

    SvarSlett
  5. Heisann:)

    Flott blogg du har:)
    Jeg har nespressomaskin en: Nespresso latissima. Kremfarget med melkeskummer.
    Jeg er kjempe fornøyd.
    Den er veldig enkel i bruk og blir derfor flittig brukt, ikke minst er den lett å holde ren.
    Fordelene med kapslene er at du alltid får fersk kaffe:)
    Og du kan velge mellom mange forskjellige typer... Du slipper å drikke samme kaffen, to kopper på rad;)Mange varianter.... herlig!! He, he..
    Du kan lage mange ulike kaffedrikker... Veldig enkelt. Bare et trykk på knappen....latter, espresso, vanlig, cappucino osv... eller bare som tevann
    For å skryte litt mere... he, he
    Kaffen bestilles raskt og enkelt på nettet.. og blir levert direkte på døren:)Herlig spør du meg:)
    Makinen fåes i flere farger og er ikke for stor og ruvende.... Jeg har en i kremhvit.... den matcher kitchenaid produktene helt perfekt.... Det liker jo vi bloggere;)
    Jeg anbefaler maskin med melkesteamer... Det er så deilig å slippe å steame melken manuelt... Bare å trykke på knappen... :)
    Jeg finner egentlig ikke noe negativt å si om nespresso:) Du har mye å glede deg til hvis du velger en slik maskin:)
    Sjekk ut www.sparemomsen.dk..... Her kan du spare litt;)
    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  6. Har en Nespresso citiz og er veldig godt fornøyd med den. Drikker hovedsakelig drikker med melk i -kaffe latte eller cappucino - og den jeg lager selv synes jeg er mye bedre enn mange en kjøper ute.
    Har bare hatt maskinen siden jul , men måtte få ny visp til melkeskummeren da den ble borte her..Kjempegod service fra kundeservice på Nespresso -sendte meg et nytt sett med 2 stk visper gratis.
    Mange varianter med kaffekapsler og velge i og jeg har raskt funnet min favoritt.Synes det er stor forskjell på smakene og styrkene jeg da.
    Et lite minus kan man jo si er prisen på kapslene kontra det og feks trakte en kanne vanlig kaffe. Dette spiller ingen rolle for meg -om jeg betaler 3-4-5 kr koppen synes jeg det er greit:)
    Ellers er det også veldig enkelt å bestille flere kapsler over nett dersom man ikke har mulighet til å handle fra en nespressobutikk.

    Hilde:)

    SvarSlett
  7. Vi har en enkelt nespressomodell! Selv drikker jeg ikke kaffe, men sambo elsker dem, og har til og med kjøpt seg noen små nusselige kopper fra nespresso :)

    Han er som sagt iallefall kjempefornøyd, dessuten tar ikke maskinen så stor plass på benken heller og da blir jeg også fornøyd :)

    Klem Hege

    SvarSlett
  8. Hei Kari! vi kjøpte kaffemaskin forrige uke og da handlet vi Rancilio Silver. Jeg må si at halve moroa er å kverne kaffen og gå i innkjøp av ulike bønner på ulike kaffebrennerier. Denne er super flott og lager verens beste kaffe:) http://www.italiankitchenaids.com/proddetail.php?prod=RASI Lykke til med innkjøp! Synes dere har et nydelig hjem:) Hvor bor dere egentlig? Gøy å følge med på hva du gjør:) Hilsen Frk. Grønlund

    SvarSlett
  9. Hei.
    Vi kjøpte en nespresso concept for litt over 1 år siden. Kunne ikke tenke meg å leve uten. Kaffen er fersk til enhver tid. Men som nevnt tidligere blir man kresen, og er vel ikke alltid like fornøyd med den kaffen man får servert på kafe. Har også ved et tilfelle ringt kundeservice for å få litt hjelp. De var kjempe hyggelige, ringte meg til og med tilbake for å kunne yte maks service.
    Jeg anbefaler nespresso til alle jeg kjenner :o)

    Hilsen Elisa

    SvarSlett
  10. Heisann!

    Vi fikk vår Nespresso Citiz maskin til jul og er veldig fornøyd! Endelig får jeg tid til min etterlengtede kaffe hver morgen, rykende fersk og god. Hver kopp kommer vel på 3 og noe kroner. Tidligere laget jeg kanskje en kanne i slengen og drakk som regel en kopp og to maks av denne før jeg helte resten i vasken, så 3 kr. er ikke allverdens allikevel. Min samboer var skeptisk i starten, men han er også kjempefornøyd. Nå synes han det er storartet å tilby kaffe til kompisene sine når de stikker innom. Jeg har ikke melkeskummer på min. Synes dette er like greit, da den tar mindre plass og er enklere å holde ren. Det er såpass sjelden at vi har bruk for melkeskummeren, og når jeg vil slå på stortromma og lage meg en latte er den håndholdte skummeren mer enn god nok. Har prøvd noen av de ulike kaffetypene, men gleder meg til å prøve flere. Kjempegod service på kundesenteret, og bestillingen kommer som regel i posten etter et par dager. Kan anbefales på det varmeste! :)

    Hilsen Mari

    SvarSlett
  11. Hei!

    For en utrolig hyggelig blogg. Her har jeg ikke vært før, men kommer tilbake :)

    Vi har en Nespresso C190 Pluss som vi har hatt i 1/2 år. Er UTROLIG fornøyde og kjøpte en Nespresso Le Cube til mine foreldre i julegave. Konseptet er genialt! Den vi har er manuell mens le Cube er automatisk. Begge deler fungerer like bra. Kjapt, enkelt og utrolig god kaffe. Dessuten er jeg utrolig fornøyd med at det er så renslig! Mine foreldre er også super fornøyde. Melkeskumming med slange fungerer ikke helt optimalt, men da er det bare å koble den av og steame uten. Har ikke hatt noen negative erfaringer, og anbefaler Nespresso på det sterkeste!

    klem C

    SvarSlett