Sider

mandag 5. april 2010

Frk Prøver-hardt-å-bli-kåret-til-Stepmother-of-the-year..

Resultatet av påskens arbeid.

Etter en liten påskepause er jeg nå tilbake med ny giv. Påskens prosjekt har vært rommet til min eldste stedatter. Rommet trengte et lite løft for å få det koselig. 

Plantebord fra Jysk.

Her ser dere hva Jysk kaller et plantebord. Jeg vil snarere kalle det nattbord. Det er laget i et tre som er satt inn med olje. Jeg var derfor litt usikker på om fargen ville sette seg. Etter en god vask med salmiakk malte jeg bordet, og malingen ser ut til å holde.


Min søte stedatter ønsket seg lenge en himmel over sengen. Dette fikset jeg med å sy sammen to tynne gardiner fra IKEA. Disse kostet 29 kroner om jeg ikke husker feil. Ettersom hun ønsket en himmel over sengen, som er litt prinsesseaktig, har jeg nå tatt den litt lenger, og håper hun blir fornøyd...
Tok ned klesskapet da dette tok enormt med plass. Ettersom barna kun er her 30 % av tiden, har de ikke all verden med klær her. Malte i stedet en grusom furukommode og skiftet håndtak. I tillegg til dette har hun et klesstativ til oppbevaring av klærne.

FØR:





Her er kroken som i begynnelsen ikke hadde noen mening. Kun oppsamling av rot.

Etter:

Sukkersøtt og romantisk.



I enden av sengen står en kiste funnet på loppis. Spraymalte denne hvit sist sommer.



Noen rosa oppbevaringskurver (også disse fra loppis), gav flotte fargeklatter slik at ikke alt ble for hvitt.

Lesekrok med fotskammel må til da den kommende tenåringen elsker å lese.

Jeg tillot meg å ramme inn noen av plakatene hennes. Håper hun ikke blir sinna. Resten ble nødt til å omplasseres for bloggbildenes skyld...

Klesstativ (med like hengere hengt opp etter farge..).

Det var alt for i dag, men nye prosjekter er planlagt!
Ha en strålende dag videre!

Frk Ligaard




5 kommentarer:

  1. dette ble skikkelig flott :))
    ja nå må du bli årets stemor ;)
    Nydelig rom..

    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Det ble kjempe fint! Du hadde iallefall fått en pris av meg ;-)
    Klem klem

    SvarSlett
  3. Wow! Du har vært kjempeflink!!! Hvis hun ikke liker dette, så vet ikke jeg... Jeg likte alt! Virkelig inspirerende å se hvordan du har klart å male om ting gamle ting og gjøre en makeove rfor en billig penge. Vi har samme størrelse på soverommene våre, så da er det ekstra kjekt å se hvordan du har møblert. Utfordringen vår har vært at det er vanskelig å plassere et høyt klesskap, men du løste det jo fint med å henge klærne på utstilling. på "stanga". Lurt tips!

    SvarSlett
  4. Jeg er sikker på at hun blir fornøyd.Rommet ble nydelig.Du har virkelig stått på i påasken.Jeg holder på å male et bord.

    SvarSlett
  5. Kjempefint jenterom. Ho blir no fornøgd. God ide å ramme inn plakatane, dei blei meir "ryddige" da.

    Ha ei fin veke.

    SvarSlett