Sider

torsdag 22. juli 2010

Frk Besatt

Jeg elsker denne klokken fra Jotex selv om den nok ikke passer inn hjemme hos meg.


Jeg tror det kan hende at jeg har en sykdom. En sykdom som nok mer går i kategorien for psykisk sykdom... Det har seg nemlig slik, at når jeg er på besøk hjemme hos andre, så sitter jeg ofte og ommøblerer i mitt hode. Jeg kan sitte en hel middag med ønske om å flytte på lysestakene på bordet, eller omorganisere bøkene i bokhyllen. Det handler hele tiden om den perfekte komposisjon, og at ting må harmonisere. Må innrømme at jeg kan bruke mye tid på å plassere blomstervaser hjemme også. Jeg får inget gehør for min sykdom på hjemmebane, men tror vel at dette er rette fora for å lufte slikt, da jeg tror jeg har flere med meg.

Da min søster og svoger skulle selge sin forrige leilighet, spurte de om jeg kunne style denne for visning da jeg tidligere har jobbet som boligstylist. Jeg har aldri noen sinne utført en så rask styling. Dette fordi jeg i flere år hadde ommøblert og flyttet på ting i hodet. Jeg hadde tenkt så lenge over hvor jeg ønsket at ting skulle stå, at ting gikk i en fei.

Så, er det flere som sliter med dette? Eventuelt, er det noen jeg kjenner som gir meg tillatelse til å flytte på ting neste gang jeg kommer på besøk?

Ha en strålende dag videre!

Frk Ligaard

5 kommentarer:

  1. Vi lider av den samme syken... mon tro hva som skjer hvis vi bytter hjem for en dag...? I dear you!

    SvarSlett
  2. Jeg tror det ville vært akk så spennende!

    SvarSlett
  3. Hi, hi - det er jo skikkelig irriterende med ting som ikke står der de skal (eller der vi mener de skal stå) :-O Jeg har aldri turt å spørre om å få flytte på ting, men man kan jo ikke få annet enn et "nei" og kanskje en noe fornærmet vertinne :-)

    Så spennende med flytteplanene da. Skjønner godt at dere vil bo nærmere byen av praktiske grunner, men kan også skjønne at det blir tøft å flytte fra alle bekvemmelighetene man sannsynligvis ikke får i byen...

    Ha en super helg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  4. denne har jeg også siklet etter. cool :)

    SvarSlett
  5. Eg lider av samme "sykdom" som deg ;)) Hehe... E bare hos min søster eg har gjort noe med det og begynt å flytte rundt på ting då, men det syns hon bare e fint siden hon ikke har sans for interiør og sånt ;)) Så når eg kommer på besøk der koser eg meg meg ommøblering og "rydding" ;)

    PS: Liker bloggen din =) Begynte å lese igår, og komt her te no ;) Leser litt no og då når eg har tid ;)Ønsker deg en fin kveld videre.

    SvarSlett