Sider

torsdag 15. juli 2010

Frk Ligaard's utfordring!

Foto: Mette Møller

Alle har vi favorittting i våre hjem. En pianokrakk med perfekt kurve på bena, et bilde i yndlingsfargen din, noe med sentimental verdi og ting med historie. Jeg ønsker derfor å dele med dere noen av mine yndlingsting og hvorfor jeg liker de så godt. Jeg håper at dere vil gjøre det samme, og linke innlegget i en kommentar til dette innlegget. Jeg vil til sist trekke ut en vinner av utfordringen slik at det er litt spenning i bildet. Jeg vil legge ut bilder av premien når jeg har bestemt meg for hva den vil være.. Lover at den vil være verdt bryet!

Konsollbordet på toppen er fra min kjæres familie. Jeg rett og slett elsker de harpeformede bena. I tillegg er det bordet utrolig nok sammenleggbart, og jeg tror derfor det kan har vært med på reise. Nå drodler naturligvis jeg om et slikt safaritelt i ørkenen som man ser i gamle Agata Christie-filmer.. Need I say more. Det har liksom et preg av gammel fordums tid.

Foto: Mette Møller

Disse lysestakene i krystall kjøpte jeg i Praha for en del år siden. Jeg falt for fasongen, og at de var så enkle. Jeg ble naturligvis relativt bitter da jeg etter noen år så at "Til Bords" hadde tatt de inn i sitt sortiment.


Foto: Mette Møller

Teppet er nok et klenodium fra min kjæres familie. Det har solskille ettersom det visst nok skal ha vært brukt som romskille i riktig gamle dager. Historien skal også ha det til at det en gang i tiden ble kjøpt på auksjon på fornemme Sothebys i London. Ikke vet jeg om det stemmer, og det er slettest ikke derfor jeg liker teppet. Jeg liker fargene, samt at det er så slitt enkelte steder at det knapt har floss igjen. Jeg liker at det er så gammelt at det har en historie. Vi bruker det i dag under spisestuen, og det med god samvittighet. Ting er til for å brukes, ikke for å bli stuet bort på et loft.

Foto: Mette Møller

Maleriet er av rederdatteren Julie Wilhelmsen. Mange vet ikke at hun i noen år malte fantastiske bilder. Dette er det siste bildet i en serie på 6 bilder. Serien starter med en sammenknytt kvinne som sitter på huk, og ender med dette.


Foto: Mette Møller

Dette klesstativet er virkelig en favoritt. Det er håndlaget i Italia og fasongen er perfekt. Man vil jo tro at man må betale litt for et slikt. Den gang ei, jeg kjøpte det på loppemarket til 25 kroner. Det er helt utrolig spør du meg.



Dette er noen av mine yndlingsting, nå vis meg dine!

Ha en trålende dag videre!


Frk Ligaard

1 kommentar:

  1. Hei! Har nå lest/bladd gjennom bloggen din - og må bare applaudere hvor flott stil du har det! Får mange tips før jeg skal til å bygge hus nå i høst. Nå skal en jo være forsiktig med å kopiere andre, men å hente inspirasjon er vel fullt lovlig. Jeg har så lyst til å spørre deg om du kan dele den fargekoden du har på panelet i hallen - det ser ut til å være en nydelig gråfarge. Akkurat en slik jeg er på jakt etter til stuen, men det er så vanskelig med fargekart...Jeg har også en del gevirer som jeg kan få på satt på veggen eller tapeten ;-) mvh Torill

    SvarSlett