Sider

mandag 17. september 2012

Leserglede og inspirasjon



Jeg har nettopp bladd meg raskt i gjennom Jenny Skavlan sin splitter nye bok "SY OM". Den er helt super, og en bok jeg tror kommer til å ligge under mang et juletre i år. Man behøver ikke å ha spesielt store håndarbeidsferdigheter, og symaskin er heller ikke et must. Ikke bare er boken lekker i designet, den er svært inspirerende å lese. Jeg liker det faktum at dette ikke er en bok som gir en innføring i hvordan å designe klær fra bunnen, men en bok som gir deg ideer til omsøm. Den tar for seg eksisterende plagg som trenger en liten oppdatering. Språket er lekent og oppskriftene enkle, i tillegg er boken rikelig illustrert med flotte bilder og illustrasjoner. Små spennende avsnitt med faktaopplysninger om for eksempel skjortens opphav, utgjør det lille ekstra.
Boken passer til unge tenåringer så vel som litt voksne som trenger inspirasjon. Helt enkelt en bok jeg kan anbefale.

Ha en strålende kveld videre!

(Hilsen Frk Ligaard som bare skal en liten tur opp på loftet for å finne noe hun kan sy om...)



1 kommentar:

  1. Bladde fort gjennom den da jeg var i bokhandelen her om dagen, og den så virkelig inspirerende ut. Har veldig lyst til å sy om gamle klær, men føler at jeg og symaskinen ikke er så gode venner. Kanskje denne boken kan hjelpe :)

    SvarSlett