Sider

torsdag 15. oktober 2009

Enda en Martha-blogger...

Akkurat nå begynner mitt liv som blogger. Jeg har i lengre tid tenkt igjennom om jeg skal begynne, og som dere ser, nå er jeg i gang. I min jobb leser jeg utrolig mange blogger ukentlig. Det som gjør meg litt frustrert er bloggere som tror at alle er interessert i å høre hva de spiser til middag, og hva de bruker av sminke og klær ( de såkalte rosa bloggerne). Innen interiør er jeg lei av de som viser de samme bildene av huset sitt om og om igjen, og ikke forteller om annet enn hva de har hentet på posten, eller spør om hvor en lampe skal stå. Mange skriver om ting de har gjort, men viser kun ferdige resultater, og om de har feilet, blir dette ikke vist. Interiørbloggerne er de jeg kaller Marthabloggere. De som tilsyne latende lever det perfekte liv der alt går etter boken. Jeg innser nå at jeg med dette innlegget lett kan tråkke i baret, men jeg lover å unngå skrive når jeg simpelthen ikke har noe å skrive om .

Min forlovede og jeg har nettopp flyttet til et hus på landet. Vi har til nå bodd i leilighet i Oslo, men har nå startet et liv som pendlere. Når man flytter fra leilighet på 100 m2 til hus på
300 m2, er det mye plass å fylle. Heldigvis har jeg i en rekke år samlet på diverse møbler lagret på låven hos mamma. Jeg klarer ikke kaste ting jeg liker, til min kjæres store forbannelse. Hva sa jeg, blir vel ikke dekkende nok da jeg kunne dra inn det ene funnet etter det annet og delvis fylle opp vårt nye hjem. Med et svært begrenset budsjett skal jeg møblere resten. Jeg innser at det vil ta sin tid, men alt annet ville jo vært kjedelig. Kjøkkenet gikk relativt fort. Vi fant et spisebord på finn.no. Kanskje ikke helt den fargen jeg ville, men det får vi ta etter hvert. Diverse helt ulike stoler fant jeg i stabbur, uthus og låve hos mamma. Vi har nå et visst "Friends" preg over kjøkkenet. Ikke nok med stolene. Etter å ha tatt en tur ned i kjelleren på gården fant jeg også en helt fantastisk gammel benk. Helt perfekt til å ha under vinduet ved langbordet. Vi trenger egentlig ikke flere møbler der, men kanskje det kommer et skap etter hvert. Trenger nemlig noe å oppbevare kassene for resirkulering. Jeg har nemlig begynt å gjøre min del av hva miljøet angår. Jeg har begynt å resirkulere papir, glass, metall, plast og kompost. "E har blitt en miljøagent"

Denne helgen kommer barna, og de skal få avslutte prosjektet de startet med sist de var her. På kontoret fikk vi levert noen esker som stod på 2 halve paller. Jeg tenkte med en gang at dette ville være et perfekt prosjekt for de to unge håpefulle. Jeg skal legge ut bilde av utgangspunktet så snart jeg finner riktig minne brikke.

Jeg kommer også til å legge ut noen bilder av huset mitt om jeg finner ut hvordan denne bloggen fungerer..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar