Sider

lørdag 17. oktober 2009

Julen nærmer seg... litt i hvert fall

Jeg har vært en tur inne på anetteshus.com og sett at julen allerede er kommet dit. Da kan den søren meg komme til meg også. På kontoret har vi denne uken pakket ned julen, men dere kan en liten smakebit her. Jeg er nok tilhenger av den litt amerikaniserte julen. Ikke alle de fargerike lysene, eller reinsdyrene i hagen, men de fantastiske juletrærne, sokkene ved peisen og foreldrene i Home alone 1 sin fantastiske seng.
Som barn var juletreet det helt store. Det var pappa sin oppgave å skaffe juletre, hans eneste oppgave hva julen angikk.. Hvert år ventet han alt for lenge med innkjøpet. Jeg husker det året han plutselig måtte jobbe og mamma måtte ta oppgaven. Hun kom så sent at det ikke lenger var grantrær å oppdrive og måtte ta til takke med et furutre. Skuffelsen det året var stor. Et annet stort juletre minne var da min kjære far nok en gang var den siste kjøperen av juletre. Vi stod spente på trappen og ble svært forbauset da han kom drassende med to trær. Ett skjevt med mange kvister, og et rett med kvister kun på den ene siden.. Han hentet drillen og en sag i garasjen, satte treet med rett stamme i juletrefoten, og begynte arbeidet med å kviste det skjeve treet. Det ble et perfekt juletre etter denne podingen utenfor sesongen. Vel startet det å drysse relativt raskt i romjulen, men det ble det mest perfekte treet vi noen gang hadde..






















Bildene er hentet fra Hemtex sin julekolleksjon som snart er i butikkene.


2 kommentarer:

  1. Fantastisk Frk Ligaard! Dette liker jeg:) Hilsen Frk Grønlund

    SvarSlett
  2. Kari du overdriver dette med kjøp av juletrær. Det var ikke så sent, men treet ble ikke kjøpt i slutten av november.

    Din far.

    SvarSlett