Sider

tirsdag 24. november 2009

Er det ikke det ene, så er det det andre...





Beklager min lille bloggpause. Er blitt syk. På torsdag fikk jeg konstantert en betennelse i noen muskler i ryggen, og i dag svineinfluensa.. Jippi.. Jeg er nok ikke den som generelt sett har vunnet det genetiske lotteriet, men nå får det da være nok. I min familie florere kreft, migrene og allergier, og gjett en gang.. Hvem av fire søstre har fått nesten alt (med unntak av kreft)?... Nettopp, jeg... Ligger nå syk i andreetasje og prøver å kommunisere til min kjære at NÅ ville vært et supert tidspunkt å servere middag. Han er forøvrig også blitt syk, så jeg tror uken vil bli en stor prøvelse.



Vedrørende min svineinfluensa så vet jeg hvilken gren av familien jeg denne gang skal adressere skylden til. Min svorgers to barn. Vi hadde middag her på lørdag (slapp av, det var ikke meg som lagde maten), og det har i etterkant kommet frem at to av de deltagende barna nettopp hadde kommet seg etter svineinfluensae. Nok syting for nå, og over til middagen. Vi skulle servere to flotte elgsteker fra høstens jakt. Jeg gjorde det med en gang helt klart at jeg ikke på noe tidspunkt ville bli med i cateringgruppen. I stedet tok jeg "pyntekomiteen". Komiteen bestod av mitt kjære Laurastar strykejern, en sliten hagesaks og meg. Grunnet ryggsmerter slapp jeg billig unna rengjøringen og hadde kun med bordpynten å gjøre. Billigere enn dette lar det seg knapr nok gjøre. Dekketallerkner til 10,- på Nille, noen kvister granbar fra et tre i hagen, noen kuler i tau, kongler og små te lysestaker. Som servietter brukte jeg like kjøkkenhåndklær. Bordet ble lekkert i mine øyne, og maten ble perfekt. Steking av elg på lav varme over lang tid, lønner seg tydeligvis..

Håper at formen stiger litt utover uken slik at jeg i hvert fall får gjort noe..

Ha en strålende kveld videre!

Frk Ligaard

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar