Sider

mandag 16. november 2009

Oppsummering av helgen




Ettersom barne kom i helgen hadde vi store planer om å gå i skogen og plukke ut et juletre. Det var virkelig julestemmning da vi kjørte inn på gårdsplassen på fredagen. Det snødde store sneflak og hele bakken var dekket med sne.
Morgenen etter var det kun noen hvite flekker som vitnet om sne. Det regnet og slapset om hverandre og var slettest ikke noe å gå ut etter. Det ble i stedet en dag inne med fyr i peisen og hobbyaktiviteter. Jentene laget flotte julegaver som jeg av naturlige grunner ikke kan vise her.. Jeg sydde en hel haug med dekorhjerter med oppheng i hamp i tillegg til litt annet sømarbeid jeg hadde liggende.


Søndagen ble et maratonres ettersom vi på lørdag ikke gjorde stor annet enn tidligere nevnt hobbyarbeid. Først satte jeg to bolledeiger,så frokost etterfulgt av rydding, støvtørking, støvsuging, vasking av gulv, vasking av bad og kakebaking. Alt dette rakk vi før familien gjorde sitt inntok i anledning eldste mann sin 12 års dag. Hun laget og pyntet kaken selv. Det ble et supert resultat!

4 kommentarer:

  1. hei...
    takk for koz hilsen...

    så flotte hjerter og ikke minst kake!! gratulerer med 12 årsdatter,- hils og si kaken var fin!!

    klem, magny

    SvarSlett
  2. Hei

    Så koselig blogg du har. Fant deg via en annen blogg der du hadde lagt inn kommentar om peis fra Ellos. Så du skrev at du hadde denne. Er du fornøyd? Jeg sikler veldig på denne og vurderer sterkt å kjøpe den. Anbefaler du den? Hvordan fungerer den. Er jo bioetanol peis,så man kan vel bruke vanlig bioetanol som man kjøper da regner jeg med...?
    Står på ellos sine sider at den kommer umontert. Er det mye styr å sette den sammen?
    Håper du kan hjelpe meg med spørsmålene mine:)
    Klem Julie

    SvarSlett
  3. Det høres ut som en koselig helg, det kommer flere helger dere kan lete etter juletre...Veldig søte hjerter og kaken...likte spesielt godt pynten..lekkert!

    SvarSlett
  4. Så utrolig hyggelig det er med positive tilbakemeldinger!
    Til Julie. Vi er fornøyd med peisen. Tror det er bioetanol den fyres med. Vi har kun tent i den et par ganger, men vaktmesteren i bygget der jeg jobber forelsket seg i peisen og bestilte 2 stykker. Han er strålende fornøyd. Det som er så genialt er at den virker så solid, og er ikke "slarkete". Beklager sent svar. Det hele gikk litt i glemmeboken.

    SvarSlett